• Fri frakt, värde 199kr
  • 100% Nöjd kund-garanti
  • Över 1000 unika viner

Gå direkt till >>
Allmänt

Beställning
Vinprenumeration
Leverans
Betalning
Ångerrätt och reklamation

Allmänt

Är det lagligt?
Ja. Sedan ett beslut i EU 2007, Rosengrendomen, är det tillåtet för svenskarna att importera vin från andra EU-länder genom så kallad privatimport, förutsatt att köparen betalar alkoholskatt i Sverige. Vinklubben administrerar importen åt sina kunder och betalar alla skatter, inklusive alkoholskatt och moms.

Hur betalas alla svenska skatter?
Alkoholskatt och moms betalas av vinklubben.

Var hittar jag information om mina köpta viner?
Vid beställning skickar vi en bekräftelse på hela leveransen via e-post till din e-postadress.

 

Beställning

Vilken åldersgräns är det för att köpa vin från er?
Du måste vara 20 år för att bli medlem och köpa vin från oss. Vid köp kontrolleras personnumret mot folkbokföringsregistret. Dessutom kontrolleras åldern med legitimation vid leveransen.

Hur beställer jag vin?
Du kan beställa på hemsidan eller med hjälp av vinklubbens vinrådgivare på telefon.

Hur mycket vin kan jag beställa?
Du kan beställa hur mycket vin du vill så länge det är för privat bruk och inte för vidareförsäljning. Läs mer om privatimport på Tullverkets hemsida.

Var kan jag se mina beställningar?
Vid beställning skickar vi en bekräftelse på hela leveransen via e-post till din e-postadress.

Kan jag själv ändra mina uppgifter?
Ja, du kan ändra din leveransadress när du beställer enstaka lådor. Är du vinprenumerant kan du mejla din nya eller tillfälliga adress till kundservice.

Kan jag ge bort en vinlåda eller en vinprenumeration?
Ja. Personen som får vinerna måste vara över 20 år. Du väljer bara leveransadress till den du vill ska få lådan och faktureringsadress till dig själv när du beställer.

 

Vinprenumeration

Hur fungerar en vinprenumeration?
Genom att teckna en prenumeration får du en ny vinlåda 6 gånger per år. Du väljer själv vilken vintyp du vill ha samt hur många flaskor du vill få åt gången. Våra prenumerationer är helt bindningsfria och du väljer om du vill hoppa över en leverans eller avsluta prenumerationen.

Hur säger jag upp min vinprenumeration?
Våra prenumerationer är bindningsfria så du kan avsluta prenumerationen när som helst, men senast tre dagar efter att du mottagit leveransavisering (eller angivet datum på aviseringen).

Kan jag skjuta upp nästkommande leverans?
Ja, det kan du göra så länge det sker minst 3 dagar efter att du mottagit leveransavisering (eller angivet datum på aviseringen). Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

 

Leverans

Hur går leveransen till?
Vi erbjuder leverans hem till dörren i hela landet. Leverans i storstad sker normalt inom 3-7 vardagar och i övriga Sverige normalt inom 5-10 vardagar. Observera att dessa leveranstider förutsätter att du accepterar leveranstillfället som transportören erbjudit dig. Lokala avvikelser kan förekomma. Vi har tyvärr ingen möjlighet att leverera till öar utan broförbindelser eller regelbunden kostnadsfri linjetrafik.

Leveransen sker på vardagar mellan 08:00 och 22:00 i de större städerna. På vissa mindre orter kan leverans på kvällen vanligen inte erbjudas. I kassan kan du välja bland de leveranstider som finns möjliga till just din adress. Du får sedan en sms-påminnelse från leverantören när leveransdagen närmar sig. Leveransen kostar 199 kr oavsett hur många lådor du beställer. Just nu erbjuder vi FRI FRAKT.

Vad kostar leveransen?
Leveranskostnaden är 199 kr oavsett hur många lådor du köper. Priset på vinlådan är exklusive leveranskostnad. Just nu erbjuder vi FRI FRAKT.

Levererar ni till hela landet?
Ja. Vi har dock ingen möjlighet att leverera till öar utan broförbindelser eller regelbunden kostnadsfri linjetrafik.

 

Betalning

Hur går betalningen till?
Vi använder Klarna för betalning på hemsidan. Man kan ändra betalningssätt efter att köpet är genomfört. Ring in till vår kundtjänst på 08-5070 23 94, så hjälper vi dig.
Vi köptillfället skapas en faktura hos Klarna som aktiveras först när vinet lämnar vårt lager. I samband med detta skickar Klarna fakturan till den e-postadress du angivit vid köptillfället.

Vilka avgifter tillkommer?
Inga avgifter tillkommer.

Jag har fått faktura men inget vin, måste jag betala redan nu?
E-fakturan skickas i samband med att vinet skickas från vårt lager i England. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan och man kan även förlänga betalningsfristen på Mitt Klarna. Det exakta förfallodatumet står utskrivet på fakturan.

 

Ångerrätt och reklamation

Kan jag ångra min beställning?
När du gör en beställning har du 14 dagars ångerrätt. Lådan får ej vara uppbruten om den ska returneras. Om du mottagit lådan eller vi meddelat att den finns för leverans kan du välja att behålla den/ta emot den och betala normalt pris, eller skicka tillbaka den. Om du väljer att skicka tillbaka lådan, eller inte ta emot den, debiteras du för kostnad för transporten om 199 kr.

Kan jag lämna tillbaka ett dåligt vin?
Ja. Är du inte helt nöjd får du pengarna tillbaka.

Mitt vin har en fällning i botten. Är vinet dåligt?
Det händer ibland att vinet får en fällning i botten, antingen mognadsfällning eller så kallad vinsten. Båda är helt ofarliga och påverkar inte smaken, men är fula i glaset. Att dekantera, det vill säga försiktigt hälla över vinet på karaff, brukar lämna kvar det mesta av fällningen i flaskan.